Perähelvetistä päivänpaisteeseen

Tänne kaikki kalustoon liittyvä spekulaatio. Siis esim. kuka on hankkimassa
mitäkin ja onko jollakin tulossa uutta väriä kypärään. Myös kaikki muu
pyöräilyyn liittyvä spekulointi ja kysymykset tänne. Avoin kaikille.
Post Reply
User avatar
Oz
President
Posts: 3100
Joined: Tue Oct 11, 2005 13:40
Location: Lahti, Kaarlaakso
Contact:

Perähelvetistä päivänpaisteeseen

Post by Oz » Tue Oct 29, 2013 18:27

Välillä tarinat päättyvät onnellisestikin, tässä yksi esimerkki:

Eastonin takakiekon laakereihin ilmaantui väljää ihan liian nopeasti. No sehän ketutti kuin hirtettyä Linnaisten supia :x
Apuva etsiessäni törmäsin tällaiseen videoon http://www.youtube.com/watch?v=hFRynvlFgWQ

Siispä meiliä Eastonille ja parin tunnin kuluttu tulikin vastaus, että indeed, tuollainen Upgrade kit on todellakin tarjolla ja asia hoituu maahantuojan eli Shimano Nordicin kautta. Soittelin sitten sinne ja sieltähän korjaussarjoja löytyi valmiina ja ystävämme T. Kantoluoto hoiti kamat saman tien postiin.

Image

Paketista löytyivät uudet laakerit ja kaikki videolla näkyvät kilkkeet asennustyökaluineen päivineen.
Hyvin hoidettu, ison E:n tuotteita voi jatkossakin käyttää. Ja ehkä ison Ässänkin ;-)
Kaikki aika pyörän päällä on pois kahvitauosta

RIDE RED - HAVE A SANTSIKUPPI!

User avatar
MikaK
Kramppilainen
Posts: 1716
Joined: Sun Feb 11, 2007 23:44

Re: Perähelvetistä päivänpaisteeseen

Post by MikaK » Wed Nov 27, 2013 23:38

Eastonin asentajan on myös syytä varustautua kunnon asennushanskoilla:
Image
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.

User avatar
Oz
President
Posts: 3100
Joined: Tue Oct 11, 2005 13:40
Location: Lahti, Kaarlaakso
Contact:

Re: Perähelvetistä päivänpaisteeseen

Post by Oz » Sun Jan 12, 2014 11:56

Onpahan hieno keksintö laittaa kierteet suoraan eturattaan kiinnitysreikiin!
Kaikille on varmaan tuttu tilanne, kun yrität pitää kiinni eturattaan pulttien vastamuttereita. Pyöräkauppiaaltakin kerran kyselin, onko siihen hyviä avaimia, kun tuo omatekoinen vehjes tahtoo välilltä muljuta. Vastaus oli, että ne on kaikki aivan perseestä.

Laitoin just uuden Race Face n/w -rattaan kiinni ja siinä olikin nyt kierteet valmiina, olipahan homma vaivatonta! Edellisessä piti vielä käyttää perinteisesti vastamuttereita.

Taitaa olla sama systeemi XX1:sen ja Wolftoothin eturattaissakin?
Kaikki aika pyörän päällä on pois kahvitauosta

RIDE RED - HAVE A SANTSIKUPPI!

User avatar
MikaK
Kramppilainen
Posts: 1716
Joined: Sun Feb 11, 2007 23:44

Re: Perähelvetistä päivänpaisteeseen

Post by MikaK » Sun Jan 12, 2014 12:08

Srammin ja FSA:n vastamutterit toimivat kuusiokoloavaimella ja jo vain on helppoa asennus. Shimanot ja sensukuiset ansaitsevat tässä suhteessa ikuisen kadotuksen. Mulla on varaston hyllyllä viisi vuotta vanha Extraliten kierteellinen 30t -ratas, tosin tasaleveillä piikeillä.
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.

User avatar
Jussi
Kramppilainen
Posts: 2304
Joined: Mon Oct 10, 2005 22:24
Location: Vääksy
Contact:

Re: Perähelvetistä päivänpaisteeseen

Post by Jussi » Sun Jan 12, 2014 13:04

Wolfin 32 piikkinen 104mm jakoisessa eturattaassani on ihan tavalliset läpireiät. Truvativin pulteilla kiinnittäminen on tosin helppoa. 6 millinen kuusiokolo toiselle puolelle ja 5 millinen toiselle ja ei muuta kun kiristää. Shimanon mutteri on tosiaan aika syvältä.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests