Takakiekko pohdintaa

Tänne kaikki kalustoon liittyvä spekulaatio. Siis esim. kuka on hankkimassa
mitäkin ja onko jollakin tulossa uutta väriä kypärään. Myös kaikki muu
pyöräilyyn liittyvä spekulointi ja kysymykset tänne. Avoin kaikille.
Post Reply
AnttiL
Kramppilainen

Takakiekko pohdintaa

Post by AnttiL » Mon Jul 02, 2012 19:44

Nyt alkaa hihat savuamaan noiden kartiolaakereiden kanssa.
Joten kiikarissa olisi pelkkä takakiekko ja urakuulalaakeroinilla ja kestävällä vapaarattalla.
Mitäs olisi vaihtoehtoja navaksi, shimpat saa unohtaa.
Dt swiss ampuu hinnalla hiukka ehkä yli..
Mites fun works onko noista hajua.
Kehäksi joku hyvin tupeleskäyttöön soveltuva eikä tuokaan saa olla hinnankiroissa, ei puuta hieromalla rikasu ei.
Kehä mavikin 823 tai 819, mahtaako olla liian järeät jo meikäläisen käyttöön?
Ehdotuksia.
Actionsportsin valikoimaa tutkittu, ymmärryksestä voi olla montaa mieltä :-D
Älä kysy jos vastaus ei miellytä!

Mitä tapahtuu kun kaksi Kramppilaista törmää?
Hirvikolari..

Jussi
Kramppilainen

Re: Takakiekko pohdintaa

Post by Jussi » Tue Jul 03, 2012 20:00

Mavic 823 vaikuttaa ainakin minun silmin saatatan järeältä ja painavalta meidän käyttöön. Yli 150 grammaa painavammat kuin Flowt joihin itse päädyin talven arvonnoissa ja yli 200 grammaa mainitsemaasi 819 verrattuna. En nyt ala vielä kokemuksen suurella rintaäänellä Flowta kehumaan kun suurin osa kiekkojen kilometreistä on kerätty toistaiseksi vielä yhtenä ainoana päivänä (Evo). 819llä sen sijaan olen ajanut ja paljon. Löytyy tälläkin hetkellä talosta sekä XTn että Hopen navalla. Tarpeen vaatiassa joutaa lainaan/testiin jos heitit vanhan kiekon jo Vesijärveen. Riittää kun talveksi palauttaa. Joutaa tosin Flow/240s kiekkokin testiin tai SLR jos haluaa oikein testaamaan päästä. Eivät tosin kaikki samaan aikaan. Joku kiekko pitää omaankin pyörään jäädä.

Omat napaspekulaatiot pyörivät talvella akselilla DT 240s, Hope Pro 2 Evo, NukeProof. Ehkä American Classic, niitä vaan ei tunnu kukaan myyvän. No speksimme ovat siinä mielessä erilaiset että minä etsin nimen omaan irtonapaa rakennusprojektiin joten hinta ja saatavuus poikkeavat valmiiksi kasattuun kiekkoon nähden. Spekseinä itsellä oli urakuulalaakerit, navan muunneltavuus esi systeemeihin, kestävyys, paino ja varaosien saatavuus.

Pinnoista ei vielä näin alkuvaiheessa topicia puhu mitään. Tosin kerroinhan minä niistäkin mietteeni jo Evolla.

AnttiL
Kramppilainen

Post by AnttiL » Tue Jul 03, 2012 21:42

Kiitoksia Jussi ajatuksista.
Eilisen mietiskelin ja puntaroin eri vaihtoehtoja kuumeisesti.
Ja ku tuolla ransulla tulee ajettua niinkauan kun pelti kestää.
Joten katselin kiekkojen hintoja ja lompakkoa ja vähäsen järjen ääntä päädyin löytämääni poistohintaiseen mavikin kiekkoihin.
Aikanaan oli tuollainen setti mutta jouduin hylkäämään sen kun ransu ei sellaista eteensä huolinut.
Mut näillä mennään nyt.
Älä kysy jos vastaus ei miellytä!

Mitä tapahtuu kun kaksi Kramppilaista törmää?
Hirvikolari..

Rale
Kivikko, juurakkoa ja mutaa, jees pliis!

Post by Rale » Wed Jul 04, 2012 14:30

Kommentti american classiceista: Kyläkaupasta on ainakin ennen saanut American Classiccia. Mulla on kahdessa pyörässä ollut aika monta vuotta american classic mtb-kiekot. On melko kevyet tuon hintaisiksi kiekoiksi. Etukiekko on kestänyt tosi hyvin. Takana kehän tai pinnojen kanssa ei myöskään mitään ongelmia, mutta vapaaratas on heikko kohta. Vapaarattaan elinikää pidentää hieman kun vaihtaa laakerit heti kun alkaa yhtään tuntua klappia, mutta aktiivisessa käytössä se kyllä menee parissa vuodessa. Ja varmaan kehät on myös kramppilaisille liian xc, eli kapeat. (tai mistä minä tiedän, kun nää mun kiekot on jotain yli viisi vuotta vanhoja, et onko nykymallit kaikki jo ihan eri kokoakin)

MikaK
Kramppilainen

Post by MikaK » Wed Jul 04, 2012 21:56

Mulla olis 32kpl AC:n pinnoja nippeleineen. Purettu uudesta 26" kiekosta. Saa kun tulee hakemaan.
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.

Post Reply