Litkuista

Tänne kaikki kalustoon liittyvä spekulaatio. Siis esim. kuka on hankkimassa
mitäkin ja onko jollakin tulossa uutta väriä kypärään. Myös kaikki muu
pyöräilyyn liittyvä spekulointi ja kysymykset tänne. Avoin kaikille.
Post Reply
AnttiL
Kramppilainen

Litkuista

Post by AnttiL »

Tuli tähän sisärenkaattomaan maailmaan tutustuttua.
Hommasin tubeless vanteelle tarkoitetut venttiilit ja Stanin litkua.
Ihan piruuttani laitoin vannenauhan päälle teippiä, ekana jotain ohutta jota joutui laittamaan 4 kierrosta.
Mut nyt vaihdoin sen gorilla teippiin joka on paksumpaa ja muutenkin jämäkämmän oloista ja 2 kierrosta riitti :-D
Viikonloppun käväsin lenkillä ja hyvin piti paineet.
Ainakin normi mountain kingit piti paineet aivan hyvin eikä lisäystarvetta ollut ollenkaan.
Minkäslaisia kokemuksia muilla on jos litkuilla ajelette?
Panosta pyöräilyyn 👍

Mitä tapahtuu kun kaksi Kramppilaista törmää?
Hirvikolari..

Tase
Kramppilainen

Re: Litkuista

Post by Tase »

Just laitettu stanin litkut v.2011 pacestar TL nobby nicceihin. CMAX ST vanteet. Hyvin nousi paikalleen kompuralla. Pari testilennkkiä takana vasta.
Ilmat/litkut pysyny sisällä, paineet pitää olla vissiin hieman korkeemmat ku UST kumeilla, ainakin asfaltilla tulee "taittuminen" yllärinä nopeessa käännöksessä, mut polullehan se on tarkoitettukkin :razz:
Kevään korvilla tulee myös 2,35 versiot kaupan, ne täytyy varmaan ottaa testiin... Tai sitten ei.

Jari
Kramppilainen

Post by Jari »

Mulla ollut koko kesän Hutchinsonin litkut ja Nobby Nicin renkaat. Mitään ongelmia ei ole ollut litkujen/ilmojen kanssa.
MC Kramppi - Cannondale Team
www.mckramppi.com
#mc_kramppi

MikaK
Kramppilainen

Post by MikaK »

Itsekin olen nyt kaksi lenkkiä ajellut Rocket Roneilla litkutettuina. Stanin nauhat lensivät romukoppaan kun renkaat olivat niin s**nan tiukat kiskoa vanteelle. Asian tila korjaantui jeesusteipillä. Venttiileiksi maantifillarin varakumien venttiilit merkkiä Continental, niistä kun saa sielun ruuvattua poies läträämistä helpottamaan. Enemmän painetta pitää näköjään käyttää nyt kun sisureitten kanssa etteivät muljahtele asfaltilla kuten vasurimeisteri edellä kertoikin. Yleensä sisurien kanssa ajelin 1,4bar paineilla, nyt pitää olla joku 1,8. Pelkään vaan sitä päivää kuin ruttoa, kun metsän siimeksessä sisurin asentaminen tulee ajankohtaiseksi. On nimittäin Ronin nyhtäminen ZTR Crestin kehälle melko tuskainen projekti jopa ilman sisuria, saatika jonkun lateksin kanssa sotkien. Niin, 29" kiekot, jos sillä nyt tässä asiassa mitään merkitystä on.
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

Litkut tuli hankittua kesällä, mutta ovat vielä purkeissaan kun en niille ehtinyt mitään tehdä ennen pitkää ajotaukoa. Katsotaan, jos vaikka ensi kesäksi saisi jotain aikaan tällä rintamalla.
Lähetetty minun Internetistä - Tällä Internet-vehkeellä
MC Kramppi
www.mckramppi.com

Oz
President

Post by Oz »

Tämä on hyvä ja hyödyllinen ketju, pellepelottomuus kunniaan!
Tase, Jartsa ja Mika, olikos nuo teidän renkaat tubeleksia vai normeja? Tubelesshan toimii kyllä UST-vanteella ja tietty Stanin vanteilla, mutta nämä normirenkailla tehdyt kokeilut kiinnostavat. Kuten Antilla. Mä olen tämän kesän ajanut Nokian Tubeless-ready renkailla, jotka siis vaativatkin tiivistyäkseen litkut. Heinikaisen Jarin mukaan ne ovat Stanin vanteille tiukat, mutta mun Fulcrumeille niin löysät, että ilman kompuraa ei nouse kyllä millään vanteelle. Sen jälkeen on toiminut hyvin. Renkaan runko vaikuttaa tosi tukevalta ja esim. eturenkaassa olen märällä käyttänyt 1,3 paineita.
Talveksi voisi kokeilla Ice Spikereita litkutettuna.
Kaikki aika pyörän päällä on pois kahvitauosta

BACK IN BLACK - HAVE A SANTSIKUPPI!

Jussi
Kramppilainen

Post by Jussi »

Minä olen muutamana kesänä ajellut UST-renkailla/vanteilla litkutettuna. Olen todennut että liemet tekevät elämästä vähän helpompaa kun pienet vuodot jäävät historiaan. Lieminä on ollut Hutsun ja Stanin tavaraa.
Jussi Heikkilä
MC Kramppi
Vääksy

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

Contiltakin on muuten tulossa v. 2011 mallistoon tubeless ready-renkaita.
MC Kramppi
www.mckramppi.com

AnttiL
Kramppilainen

Post by AnttiL »

Mulla sitten vielä normi vanteet ja tuo rengas oli taittuvaa mallia.
Niin hyvin onnistu että käsipumpulla meni paikalleen.
Panosta pyöräilyyn 👍

Hirvikolari..

Tase
Kramppilainen

Post by Tase »

Portti wrote:Contiltakin on muuten tulossa v. 2011 mallistoon tubeless ready-renkaita.
Portti! Onko tuosta jotain www tietoa myös? Yritin nopeesti ettiä(puusilmä) Ei löydä/jaksa.fi

Ossi! Noi mun NN:t on tubeless ready, ens vuoden mallia, 2,25 leveet ja painon väitetään olevan 545g, en tosin voi varmentaa :???:
1,3Bar :shock:

MikaK
Kramppilainen

Post by MikaK »

Oz wrote:olikos nuo teidän renkaat tubeleksia vai normeja?
normeihin oli mukauduttava.
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

Exluossa wrote:...Portti! Onko tuosta jotain www tietoa myös? Yritin nopeesti ettiä(puusilmä) Ei löydä/jaksa.fi
Contin v. 2011 renkaista on olemassa Racesport-versioita, joiden pitäisi olla tarkoitettu esim. litkujen kanssa käytettäväksi. Continental ei siis itse kutsu noita Tubeless Ready-nimellä, mutta konsepti on vastaava. RS-versiot sattuvat painoltaan Supersonic- ja Protection-versioiden väliin, mutta ilmeisesti lähemmäksi SS-versioita.

Tuossa hieman MTBR:n keskustelua asiasta:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=7230357

Tuossa Contin sivuilta esimerkiksi uusi X-King-malli, jossa on olemassa RS-versio:
http://www.conti-online.com/generator/w ... ng_en.html
MC Kramppi
www.mckramppi.com

Pekka
Erika, Tiilijärvi ja muut nollilla

Post by Pekka »

Sääli että tuota uutta Mountain King II RaceSport versiota EI saa 2,4 leveänä, ainoastaan 2,2 löytyy :sad: :sad: :sad:
Minusta tuo MK II näyttää paremmalta kuin X-King joka näyttää enemmän joltain Marathon renkaalta.

Taidan pysyä vielä ensi kaudella tuossa vuoden 2010 MK Supersonic 2,4 BlackChili versiossa se kun oli hyvä pitävä rengas,
kesti kyljet ehjänä yhden kauden ja pitokin oli ihan kiitettävä joka kelillä, ilmatilaakin siinä oli mielestäni 2,25 NobbyNiciä enemmän.
Pehmeähän se BlackChili versio on joten ei kestä tosiaan kun yhden kesän mutta toisaalta eihän sen tarvikkaan kestää kun hinta on vain noin 30 eur./kpl. ei paha.
Team Speedplay nanogram and speed up with LightWeight Special Edition

Rale
Kivikko, juurakkoa ja mutaa, jees pliis!

Post by Rale »

Jäätyykö litkut pakkasella?

Oz
President

Post by Oz »

Mitä olen F-palstan jutuista ymmärtänyt, jäätymisen kanssa ei ole ongelmaa. Sitä en tiedä, ovatko nämä ko. fillarit olleet koko ajan ulkosäilytyksessä vai vaan ajon ajan.
Kaikki aika pyörän päällä on pois kahvitauosta

BACK IN BLACK - HAVE A SANTSIKUPPI!

L.A.D.E
Erika, Tiilijärvi ja muut nollilla

Post by L.A.D.E »

Normaalit contin speedking supersonic mallit ja stanin kehät,alussa tyhjeni vuorokaudessa mutta nykyään pitää...tahkot ja haanjat ajettu.n. desi litkua piti laittaa per rengas että rupesi pitämään...

AnttiL
Kramppilainen

Post by AnttiL »

Ja uutta tällekkin rintamalle. Stanin vannenauhamalli setti tuli hommattua.
Sen huomasin että tuo teimmi kyllä toimii hetkenaikaa mutta kun purin teippisetin pois oli litku painellut siitä teipin päästä sisälle.
Joten saattaa pidemmänpäälle irroittaa pitkänkin pätkän teippiä.
Etukumiksi laitoin Mountain king 2.4 supersonikin ja kompuran vaatii et nousi paikalleen, on senverta rakoa nauhan ja kumin välissä ettei normipumpulla onnistunut.
Ei litkut olleet moksiskaan pakkasista kun otin kiekot ulkovarastosta vaikka pakkastakin on ollut.
Panosta pyöräilyyn 👍

Hirvikolari..

AnttiL
Kramppilainen

Post by AnttiL »

Kesäkiekkojen kehinä mavicin 317 ja siinä ilmeisesti vanteen profiili sellainen että tuo supersonikki on niin löysä ettei nouse hehälle.
Vaikkakin siis tuo stanin nauha välis, ja kaikkee kikkaa kokeiltu.
Joten totesin et sisuri on parempi laittaa tuolle kombinaatiolle.
Panosta pyöräilyyn 👍

Hirvikolari..

AnttiL
Kramppilainen

Post by AnttiL »

Nyt tahkon jälkeen laittelin uudestaan stanin nauhan kehälle, liukkaria sit x-kingi protectioversio päälle ja nätisti nousi vanteelle :-D
Tuo suojattu versio on hivenen tukevampi rungoltaan verrattuna vanhaan mountain kingiin verrattuna.
No ei sit muuta kun litkua sisälle ja käsipumpulla kumiin ilman, yllättävän vähän vuoti mistään.
Ekan yön jälkeen oli takanakki löysä mutta pumppaukset ja vajaan 10km ajo niin johan alkoi pitämää.
Panosta pyöräilyyn 👍

Hirvikolari..

AnttiL
Kramppilainen

Post by AnttiL »

Taistelin nuo ardentit sisärenkkaattomiksi ja vuotoja ei pahemmin ilmaantunut.
Kylkisuojatut mallit nuo on niin kyljetkin hiukka tuhdimmat.
Takakiekkoon laitoin sähköteippii tuon stanin nauhan alle että sain pikkusen kehää siukemmaksi.
Jalkapumpulla sain kun sainkin nousemaan paikalleen, tosin aika ripeä tahti sai olla ja pumpun kyljestä melkeen paloi maali veke :-D
Etukiekon kanssa ilman teippii ja enempi sai pumppua huudattaa, kompura olis tossa näppärä värkki.
Katsellaan kun nuo toimii.
Panosta pyöräilyyn 👍

Hirvikolari..

Tase
Kramppilainen

Post by Tase »

Kyllä kompura on ehdoton värkki näissä hommissa. Mä laitoin nyt 2.4 roketit litkuilla. Saas nähä kestääkö. Ainakin vaikuttaa hyviltä. Vertailin 2.25 kokoisiin ja näissä huomattavasti isommat nappulat ja ainakin SLR päällä reuna nappulat on ulompana kuin ite renkaan kylki. Näillä mennään Lappiin.

Post Reply