Hollola kuntakeskus-Hämeenkoski-Hollola -retki kesän aikana? [La 8.8.2020 klo 10]

Keskustelua yhteis- ja muista lenkeistä. Avoin kaikille.
Portti
Ylläpito

Hollola kuntakeskus-Hämeenkoski-Hollola -retki kesän aikana? [La 8.8.2020 klo 10]

Post by Portti »

[Edit: Uusi ajankohta retkelle la 8.8.2020 klo 10. Lähtöpaikka Tiilikankaan koulu osoitteessa Tiilikankaantie 3, 15880 Hollola.]

Hahmottelin hieman maastoretkeä Hollolan kuntakeskuksesta Hämeenkoskelle ja takaisin. Näyttäisi aivan mahdolliselta päästä hyvin polkupitoisia reittejä Hämeenkoskelle saakka. Kesän aikana suunnittelin kokeilla ajella tuonne ja ajoseura kelpaisi tuolle retkelle. Jos jotakuta kiinnostaa tuollainen reissu niin ilmoitelkaa. Ajankohtaa voidaan sovitella.

Piirtelin mahdollista reittiä tuonne:

Tässä 14.7.2020 päivitetty versio reittisuunnitelmasta (pituus 60,3 km) https://trailmap.fi?share_code=7760048182167
(Tämä on vanha versio reittisuunnitelmasta: https://trailmap.fi?share_code=2354997750645)

Tuo reitti menisi Kukonkoivun kautta Paskurinsupan alueelle ja sieltä Santaveräjän yläpuolelle. Nämä tänä kesänä kartoitettuja reittejä. Sen jälkeen aiemmin tuntemattomia reittejä kohti Hämeenkoskea. Se on täysi arvoitus, että minkälaisia nuo polut olisivat, voivat olla ainakin osittain metsäteitä, mutta se selviää kun tuonne suuntaa. Noilla reittivalinnoilla matkaa tulisi 56,4 km Soramäestä laskettuna. Hämeenkoskelta pitäisi löytyä kahvitaukopaikkakin.
Lähetetty minun Internetistä - Tällä Internet-vehkeellä
MC Kramppi
www.mckramppi.com

AnttiL
Kramppilainen

Re: Hollola kuntakeskus-Hämeenkoski-Hollola -retki kesän aikana?

Post by AnttiL »

Nyt!
Hieno jälki.
Ilmanmuuta mukana jos vaan natsaa.
Muutama paikka tossa missä kannattaa käydä.
Panosta pyöräilyyn 👍

Mitä tapahtuu kun kaksi Kramppilaista törmää?
Hirvikolari..

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

Hyvä homma Antti jos retki kiinnostaa. Minulla alkaa loma perjantain jälkeen ja olen lomalla elokuun puoliväliin saakka. Välillä olen pois maisemista, mutta enimmäkseen näillä main. Minulle käy aika moni ajankohta. Ilmoittele jos sinulla on tiedossa jotain passeleita ajankohtia. Katsellaan myös jos joku muu olisi kiinnostunut lähtemään mukaan.

Oliko sinulla siis jotain paikallistuntemusta Hämeenkosken suunnalla? Itselle ihan vieraita seutuja.
MC Kramppi
www.mckramppi.com

hape
Kramppilainen

Post by hape »

juu kiinnostaa myös, kunhan saan päivitetyt vaihteistot.
Hämeenkoski kyl tuttu, ollut muutamassa paikassa siel töissä, mutten poluista tiedä.

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

Hyvä Hape. Olisiko sinulla ehdottaa jotain sinulle sopivia ajankohtia tälle retkelle?
MC Kramppi
www.mckramppi.com

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

Tästä Hämeenkosken retkestä keskusteltiin tämän päivän yhteislenkillä ja kaikki mukana olleet olivat kiinnostuneita myös tästä reissusta. Sovittiin alustavaksi päiväksi la 11.7.2020. Lähtöaika klo 10 ja lähtöpaikka Hollolassa Tiilikankaan koulun parkkipaikalta, osoite Tiilikankaantie 3, Hollola.

Mikäli lenkkipäivän sää näyttää huonolta, niin harkitaan siirtoa toiseen ajankohtaan tarvittaessa.
MC Kramppi
www.mckramppi.com

HD-Jussi
Kramppilainen

Re: Hollola kuntakeskus-Hämeenkoski-Hollola -retki kesän aikana? [11.7.2020 klo 10]

Post by HD-Jussi »

Kiinnostaa ja tulossa

JussiH
Kivikko, juurakkoa ja mutaa, jees pliis!

Re: Hollola kuntakeskus-Hämeenkoski-Hollola -retki kesän aikana? [11.7.2020 klo 10]

Post by JussiH »

Minä voisin lähteä mukaan retkeilemään kohti länttä.

JarnoK
Kramppilainen

Post by JarnoK »

Kiinnostaa ja tulossa

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

Tiedoksi vielä sellainen, että kahvitaukopaikaksi olin suunnitellut Koskikartanoa vt12:n varrella. Jos jollakin on tiedossa vaihtoehtoisia kahvipaikkoja Hämeenkoskella, niin voi ehdotella jotain muutakin.

Minä vielä pohdiskelen tarkempaa reittisuunnitelmaa tällä viikolla ja luultavasti teen jossain vaiheessa hieman päivitetyn reittisuunnitelman trailmapiin. Laitan sen sitten tänne kun sellainen on olemassa. Siitä voi sitten halukkaat imaista itselleen reittisuunnitelman GPX-muodossa omiin laitteisiinsa.
MC Kramppi
www.mckramppi.com

AnttiL
Kramppilainen

Post by AnttiL »

Eipä siellä muuta kahvipaikkaa oikein ole.
Sää näyttää vielä vähän kostealta.
Panosta pyöräilyyn 👍

Hirvikolari..

Jari
Kramppilainen

Post by Jari »

Kiinnosti, mutta ei enää kun ajankohta ei sovi :)
MC Kramppi - Cannondale Team
www.mckramppi.com
#mc_kramppi

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

Lauantain sääennusteet ovat muuttuneet moneen kertaan viime päivinä. Sadetta on ilmeisesti tiedossa johonkin aikaan päivässä, mutta milloin ja miten paljon niin jää nähtäväksi. Vielä tänä aamuna sekä Ilmatieteen laitos, että Foreca ennustivat sadetta klo 9 alkaen, mutta nyt molemmat arvioivat sateen alkavan klo 15 maissa.

Katsellaanko vaikka huomisiltaan saakka vielä ennusteiden kehitystä ja tehdään sitten päätöstä, että ajetaanko nyt lauantaina vai siirretäänkö myöhempään ajankohtaan. Itse ehdottaisin varapäiväksi la 25.7.
MC Kramppi
www.mckramppi.com

Portti
Ylläpito

Re: Hollola kuntakeskus-Hämeenkoski-Hollola -retki kesän aikana? [25.7.2020 klo 10]

Post by Portti »

Nyt sääennusteet lupaa sadetta heti aamusta alkaen koko päiväksi. Siirretään tätä lenkkiä parilla viikolla. Uusi yritys la 25.7.2020 klo 10.
MC Kramppi
www.mckramppi.com

HD-Jussi
Kramppilainen

Re: Hollola kuntakeskus-Hämeenkoski-Hollola -retki kesän aikana? [25.7.2020 klo 10]

Post by HD-Jussi »

Uusi ajankohta ei ole yhteensopiva oman kalenterin kanssa.

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

Tässä päivitetty reittisuunnitelma Hämeenkosken retkelle:

https://trailmap.fi?share_code=7760048182167 (reitin saa tallennettua GPX-muotoon vasemman reunan levykkeen kuvakkeen takaa)

Hieman lisää pituutta reittiin on tullut aiempaan vaihtoehtoon verrattuna, tässä matkaa tulee 60,3 km. Hieman lisätietoa reitistä.

- Lähtöpaikka Tiilikankaan koulun piha
- Menomatka Tiilikangas-kahvitauko (Koskikartano, Hämeenkoski) 35,2 km
- Paluumatka kahvitauko-Tiilikangas 25,1 km

Alkuun ajetaan n. 10 min. siirtymä ennen Hälvälän polkuja. Hälvälä-Kukonkoivun alueella ajetaan osin esim. viime syksin Safarilta tuttuja polkuja kuitenkin jouhevasti järkevään suuntaan edeten. Kun matkaa takana 8 km, niin tullaan pienelle hiekkatiesiirtymälle. VT12 Tampereentien ylityksen jälkeen mennään takaisin poluille kohti Paskurinsupan aluetta.

Paskurinsupat mennään läpi niin, että otetaan ohjelmaan parhaita polkuja, mutta ei jäädä pitkäksi aikaa sinne kiertelemään. Tällä osuudella isoja korkeuseroja. 14 km kohdalla tulee n. 1,5 km hiekkatiesiirtymä Vähämaantietä pitkin. Sitten lyhyt kattaus Santaveräjän polkuja. Täällä jätetään kuitenkin paljon polkuja ajamatta, jotta matka etenee järkevästi oikeaan suuntaan.

Hieman yli 20 km kohdalla tullaan Sairakkalantielle jota ajetaan hetki, mutta välillä poiketaan ajamaan sen rinnalla kulkevaa hentoa, mukavaa polkua. 21,8 km kohdalla lähdetään Sairakkalantien länsipuolelle.

Sairakkalantien länsipuolella on 23,7 km kohdalle saakka tuttua reittiä, mutta sen jälkeen alkaa entuudestaan tuntematon osuus. Huom! Tästä eteenpäin Hämeenkoskelle saakka on olemassa mahdollisuus, että vastaan tulee esim. helppoja metsäteitä tai muuta ei niin hienoa pätkää. Hämeenkosken keskustan vieressä näyttää olevan järvi nimeltään Valkjärvi, jonka itäpuolella on mäki nimeltään Kukkolanharju. Se vaikuttaa kartan perusteella lupaavalta paikalta polkujen suhteen. Toivotaan, että sieltä löytyisi jotain mielenkiintoista. Päivän aikana mennään myös Helvetin kautta. Lisäksi Antilla oli tiedossa joku lähde lähellä Hämeenkoskea, ilmeisesti kyseessä Kellolanlähde, joka sattuu matkan varrelle.

Kahvitauon jälkeen reitti on suunniteltu suoraviivaisemmaksi kuin menomatka ja paluureitillä on myös helppoja siirtymäpätkiä enemmän. Ajetaan hieman eri reittiä Hämeenkoskelta Sairakkalantien ylitykseen. Sieltä hieman pohjoisempia helpohkoja reittejä Rahasmäentielle ja Paskurinsupan pohjoispuolelle. Siitä pieni kurvaus jokkisradan viereisille poluille. Tampere-tie ylitetään entisen Kukonkoivun ST1:n kohdalta. Sitten ajetaan Kukonkoivun polkuja kohti Kirkkotietä, josta lähdettiin alkumatkasta poluille. Sieltä siirtymä lähtöpaikalle.

Mikäli osallistujilla on virtaa ja intoa, niin paluumatkalla lähempänä Paskurinsupat-Kukonkoivu-aluetta voidaan tarvittaessa ottaa lisää polkuja reitille.

Kartan mukaan reitin varrelle sattuu molempiin suuntiin myös yksi laavu. Menomatkalla 24,3 km kohdalla. Paluumatkalla 42 km kohdalla.
MC Kramppi
www.mckramppi.com

hape
Kramppilainen

Post by hape »

Näyttää hyvälle reitille, joitakin tuttuja kohtia on siinä.
Pyöräkin kunnossa, joten tulen roikkumaan letkaan.

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

Sääennusteet taas vaihdelleet, mutta tälle hetkellä lauantain ennuste näyttää hyvältä.

Ketäs tänne olisi nyt lähdössä Hapen lisäksi?
MC Kramppi
www.mckramppi.com

Jussi
Kramppilainen

Post by Jussi »

Mukana

Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla

Jussi Heikkilä
MC Kramppi
Vääksy

JussiH
Kivikko, juurakkoa ja mutaa, jees pliis!

Post by JussiH »

Mukana

AnttiL
Kramppilainen

Post by AnttiL »

Nyt näyttää että sokeri liukenee 💀
Panosta pyöräilyyn 👍

Hirvikolari..

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

Nyt sääennuste lupaa la aamupäivälle kohtalaista sadetta ja iltapäivälle hieman reippaampaa sadetta. Mitä on jengi mieltä tämän retken tekemisestä sateella? Kumpi on mieluisampi vaihtoehto mikäli jonkinmoista sadetta on luvassa:

A) Ajetaan la 25.7 vaikka satelisikin jonkin verran
B) Siirretään lenkkiä eteenpäin. Silloin seuraava päiväehdotus olisi la 8.8.2020
MC Kramppi
www.mckramppi.com

AnttiL
Kramppilainen

Post by AnttiL »

Sateeseen en lähde piste
Panosta pyöräilyyn 👍

Hirvikolari..

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

AnttiL wrote:
Wed Jul 22, 2020 21:23
Sateeseen en lähde piste
Tuo oli selkeä vastaus.
MC Kramppi
www.mckramppi.com

Portti
Ylläpito

Post by Portti »

Tämän hetken ennuste lupaa jonkin verran sadetta lauantaille. Sunnuntain sää näyttää hyvältä. Miten osallistujille kävisi jos yritettäisiin siirtoa sunnuntaille?
MC Kramppi
www.mckramppi.com

Post Reply